Moderne talen
Tweede graad - 3de en 4de jaar
domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit
theoretisch
Je hebt in de eerste graad ervaren dat je met de theoretische basis van het Engels, Frans en Nederlands vlot aan de slag kan. Je kan niet wachten om een nieuwe taal te leren en kijkt uit naar de eerste lessen Duits in het vierde jaar.
Wie ben jij?
Je hebt aanleg voor vreemde talen en je bent geïnteresseerd in de culturen waarin die gedijen. Je wil vlotter kunnen lezen, schrijven, luisteren en spreken. Je bent bereid hiervoor je kennis van woordenschat en grammatica grenzeloos uit te breiden? Wil je daarnaast ook weten hoe taal als systeem werkt en wat de impact is van taal en communicatie op cultuur en samenleving? Ben je gebeten om die talenknobbel en je communicatie-inzicht verder te ontwikkelen? Zeg dan ja, oui of yes tegen de richting Moderne talen.
Wat na de tweede graad?
De logische vervolgrichtingen in de derde graad zijn:
- Moderne talen
(domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit) - Moderne talen – wetenschappen
(domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit) - Economie – moderne talen
(domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit)
Lessentabel
Algemene vakken | 3 - 4 |
---|---|
aardrijkskunde | 1 - 1 |
artistieke vorming | 1 - 0 |
biologie* | 1 - 1 |
chemie* | 1 - 1 |
economie | 1 - 1 |
fysica* | 1 - 1 |
geschiedenis* | 2 - 2 |
godsdienst | 2 - 2 |
ICT | 1 - 0 |
LO | 2 - 2 |
* = leerplan verdiepte basis |
Studierichtingsvakken | |
---|---|
Duits | 0 - 2 |
Engels | 3 - 3 |
Frans | 5 - 4 |
Frans lab | 0 - 1 |
Nederlands | 5 - 4 |
communicatiewetenschappen en taaltechnologie | 1 - 2 |
taal en cultuur | 1 - 1 |
wiskunde | 4 - 4 |